TATRA   |   XCMG   |   Rychlá poptávka   |   O společnosti   |   Kontakt    instagram

AUTO TRANS spol. s r. o. Jičín
Prodejce a autorizovaný servis TATRA

TATRA PHOENIX

Novinkou ve výrobním sortimentu kopřivnického výrobce TATRA je model TATRA PHOENIX, který má nahradit řadu let vyráběný úspěšný model TATRA Terrno, nástupce fenoménu T815. Vyrábí se v konfiguracích 4x4, 6x6, 8x6 a 8x8 s variabilními typy nástaveb z řad:
Stavebnictví – sklápěcí, valníkové, kontejnerové plošiny doplněné např. hydraulickým jeřábem, domíchávače…
Lesnictví – lesovozy, speciální nosiče drtičů apod.
Komunální – sací a fekální nástavby, sypače s radlicí nebo dle požadavku.

Zákazník má na výběr z několika výkonových motorizací v rozmezí 265 – 375 kW. Motor z produkce Paccar splňuje nejpřísnější emisní třídu euro V a je vodou chlazený.
S novou TATROU PHOENIX převezete více nákladu po silnici i v těžkém terénu. Vyrábí se od hmotnosti 18 až do hmotnosti 50 tun.  Unikátní konstrukce podvozku Tatry Phoenix nevyžaduje dodatečnou montáž mezirámu pro uchycení korby. Pro Váš náklad tak máte k dispozici větší nosnost, než jste byli doposud zvyklí. S Phoenixem zvládnete více než ostatní a  dokážete to rychleji !

MOTOR

Vznětový řadový šestiválec PACCAR MX chlazený kapalinou ve verzích MX265/300/340/375, objem 12,9 l, přeplňovaný turbodmychadlem s mezichladičem plnícího vzduchu. Díky úpravě výfukových plynů SCR (Selective Catalytic Reduction) umožňuje splnit požadavky emisních limitů Euro 4 a Euro 5.

 výkon 1 kW (k)moment 2 (Nm)emise
MX265265 (360)1 775EU5–EU3
MX300300 (408)2 000EU5–EU3
MX340340 (462)2 300EU5–EU3
MX375375 (510)2 500EU5

 

PŘEVODOVKA

Od renomovaného výrobce ZF, a to jak 16stupňová manuální Ecosplit, tak automatizovaná 16stupňová AS-Tronic. Obě uvedené převodovky lze dodat v kombinaci s integrovaným retardérem (intardérem).

Spojka

Jednolamelová suchá spojka ZF-SACHS, 430 mm. Ovládání hydraulické se vzduchotlakovým posilovačem pro manuální převodovky. Ovládání elektronické (bez pedálu spojky a zásahu řidiče) v kombinaci s automatizovanou převodovkou.

Přídavná převodovka

Jedno- nebo dvoustupňová přídavná převodka, s výstupem pro připojitelný přední pohon s možností výstupu pomocného pohonu z horní hřídele. Integrovaná do podvozku a sešroubovaná s nosnou rourou.

 

PODVOZEK

Nová TATRA PHOENIX je vybavena novým podvozkem. Nápravy TATRA s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami a uzávěrkou nápravových diferenciálů v základní výbavě (u hnaných náprav).

Provedení náprav:

  1. Bez redukcí v kolech, k dispozici s převodem 3,385
  2. S redukcemi v kolech, k dispozici s převodem 2,714/2,333, nebo 3,385/2,333

Provedení s centrálním huštěním pneumatik z místa řidiče lze dodat dle požadavku (v kombinaci s vhodnými pneumatikami a disky kol).

Pérování předních náprav

Vzduchové vaky, doplněné teleskopickými tlumiči a zkrutným stabilizátorem. Nosnost 9 tun (8 tun u standardního provedení).

Pérování zadních náprav

V provedení buď s listovými pery, či s unikátním systémem kombinovaného pérování TATRA King FrameTM. TATRA King FrameTM je kombinací vzduchových vaků a mechanického pérování (vinuté pružiny či listová pera).

ProvedeníNosnost
Listová pera11,5 t
Lehké kombinované pérování (vzduchové vaky + vinutá pružina)11,5 t
Těžké kombinované pérování (vzduchové vaky + listová pera)13,15 a 16 t

Kola a pneumatiky

V základním provedení (pro nosnost přední nápravy 8 tun) pneu 315/80 R22,5 (vzadu ve dvoumontáži). Na přání (pro nosnost přední nápravy 9 tun) pneu 385/65 R22,5 vpředu a 315/80 R22,5 vzadu (ve dvoumontáži). Konstrukce vozidla umožňuje i montáž diskových kol 20 a pneumatik až do velikosti 16.00 R20 (vpředu) a až 24 R21 (vzadu).

Nádrže

V ocelovém nebo hliníkovém provedení o objemu 220–545 litrů. Pro aplikace s motory Euro 4, resp. Euro 5, nádrž činidla AdBlue o objemu 45 litrů.

 

KABINA

Trambusová, celokovová, sklopná s dvěma či třemi sedadly. V základním provedení denní (krátká), na přání spací s jedním nebo dvěma lůžky. Součástí základní výbavy jsou elektricky ovládaná boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, volant nastavitelný ve dvou osách a střešní ventilace. Na přání lze výbavu rozšířit například o automatickou klimatizaci, nezávislé topení nebo vzduchem odpružené sedadlo spolujezdce.

Elektroinstalace

24 V, akubaterie 170 Ah, alternátor 80 A (na přání 110 A)

 

JÍZDNÍ PARAMETRY

Maximální rychlost 85 km/h (omezovač)
Přední nájezdový úhel až 35 °, 31 ° pro základní pneu 315/80 R22,5
Světlá výška 300 mm (pro základní pneu 315/80 R22,5)

 

KONFIGURACE

Základními konfiguracemi vozidla jsou 4x4, 6x6 a 8x8 (8x6). Podle požadavků zákazníka připravíme i speciální provedení – 10x10, 10x8, 10x6, s řiditelnou zadní (pátou) nápravou.

TATRA PHOENIX 4x4

Obrysový průměr otáčení* 16,5 m +– 1 m
Pohotovostní hmotnost** 8 350 kg
Rozvor 3 700/4 090/4 500 mm

TATRA PHOENIX 6x6

Obrysový průměr otáčení* 18,5 m +– 1 m
Pohotovostní hmotnost** 9 800 kg
Rozvor 3 440/3 900/4 500 + 1 320 (1 450***) mm

TATRA PHOENIX 8x8 (8x6)

Obrysový průměr otáčení* 21,5 m +– 1 m
Pohotovostní hmotnost** 11 500 (11 200) kg
Rozvor 2 150 + 2 300/2 950 + 1 320 (1 450***) mm

 

* Vnější obrysový průměr zatáčení pro základní provedení pneu a rozvoru
** Základní provedení podvozků pro montáž nástavby: nejkratší rozvor, pérování přední nápravy 8 tun a lehké kombinované pérování zadních náprav
*** Platí při použití pneumatik 12.00 R24 a větších.